Mokymai komandoms
Jūsų organizacijos poreikiams pritaikyti mokymai
Komandų mokymai yra pritaikyti konkretiems jūsų organizacijos poreikiams, todėl prieš mokymų pradžią išsiaiškinami organizacijos, mokymų grupės ir atskirų jos narių iššūkiai bei jų kompetencijų auginimo tikslai.
Žiniomis grįsti sprendimai
Esant poreikiui, atliekami būtini tyrimai ir testai, pavyzdžiui, struktūruotas lyderystės kompetencijų 360 laipsnių įsivertinimas, asmenybės tipų testas, komandos darnos diagnostika bei kiti. Skirtingai būdais surinktų duomenų pagrindu parengiamos mokymų programos atsižvelgiant į konkrečiai Jūsų organizacijos ar komandos specifines situacijas ir tikslus.
Mokymų trukmė
Įprasta modulio trukmė – viena diena arba du pusdieniai.
Mokymo programos
Rengiami atskiri vienos dienos mokymai arba tęstinės mokymų programos. Tęstinių mokymų programų atveju, po mokymų modulio gali būti vykdomos koučingo, mentorystės arba konsultacijų sesijos, skirtos iššūkių įveikai bei sprendimų, susijusių su modulyje išnagrinėtomis temomis, pritaikymui mokymų dalyvių darbo aplinkoje.
Savarankiško darbo užduotys
Pasibaigus kiekvienam tęstinių mokymų moduliui, dalyviai gaus užduotis, kurias turės atlikti savarankiškai. Šios užduotis yra susijusios su mokymo modulio tematika ir jo metu įgytu žinių įtvirtinimu ir praktiniu pritaikymu kasdieniame darbe. Šios užduotys gali būti kelių tipų: individualaus atlikimo užduotys; užduotys, skirtos atlikti su savo komandos nariais bei užduotys, skirtos atlikti su tiesioginiu vadovu (jeigu toks yra).
Susijunkime vaizdo pokalbiui
Susijunkime vaizdo pokalbiui, kad suprastume Jūsų poreikius ir lūkesčius bei aptartume, kaip galime juos įgyvendinti.
Mokymų moduliai
- Minimalus teorijos kiekis – tik tai, kas iš karto pritaikoma darbe. Teorijos ir praktikos santykis – 30%/70%.
- Naudojama patyriminio ugdymo metodika, kurios metu dalyviai praktinėse užduotyse išbando pateiktus metodus ir įrankius, formuodami jų taikymo įgūdžius.
- Tiesioginis teorijos ir rekomendacijų pritaikymas, rengiant praktinius sprendimus savo darbo aplinkai mokymų metu ir atliekant savarankiško darbo užduotis.
- Daug praktinių treniruočių ir situacijų simuliacijų, maksimaliai pritaikytų realiai darbo aplinkai, siekiant ugdyti reikiamus įgūdžius per asmeninį patyrimą.
- Gerosios praktikos pavyzdžių ir praktinių situacijų analizė bei sprendimų paieška tiek individualiai, tiek darbo grupėse.
- Užduotys, skirtos formuoti nuostatas, būtinas efektyviai lyderystei ir vadovavimui.
- Diskusijos, orientuotos į sprendimų, kaip darbe taikyti naujas idėjas ir rekomendacijas, paiešką – tai, kas buvo išmokta mokymų metu.
- Savarankiško darbo užduotys po kiekvienos mokymų sesijos, skirtos įgytų įgūdžių praktiniam pritaikymui darbo vietoje.
Mokymų metu gilinamasi į lyderystės ir vadovavimo temą, pabrėžiant vadovo ir specialistų mąstysenų, tikslų ir užduočių bei veikimo principus. Analizuojamos pagrindinės vadovo funkcijos, taip pat situacinis vadovavimas. Dalyviai gilina savo žinias, kaip pritaikyti skirtingus vadovavimo stilius priklausomai nuo darbuotojų motyvacijos ir kompetencijos lygio. Modulis taip pat nagrinėja vadovo funkcijas ir vaidmenis, būdus stiprinti pasitikėjimą komandoje bei efektyviai vadovauti įvairiose probleminėse situacijose.
Temos:
- Pagrindiniai lyderio ir specialisto mąstysenos bei veikimo skirtumai.
- Lyderio ir vadovo veiklos principai ir vertybės.
- Pagrindiniai vadovo vaidmenys: specialistas, koordinatorius, strategas.
- Vadovo funkcijų analizė: vadovavimas, lyderystė, ugdymas.
- Situacinio vadovavimo stiliai: nurodymas, ugdomasis vadovavimas, palaikymas, delegavimas.
- Pasitikėjimas vadovu: kaip jį ugdyti ir išlaikyti.
- Vadovo elgesys skirtingose probleminėse situacijose.
Mokymų metu dalyviai susipažins su laiko valdymo principais ir efektyvumo strategijomis, padedančiomis efektyviau panaudoti laiką profesinėje veikloje ir asmeniniame gyvenime. Modulio metu nagrinėjami trys temų blokai: laiko planavimo tikslai, laiko resursų gausinimas ir laiko planavimo bei asmeninio efektyvumo strategijos. Telkiamasi į praktinius įrankius ir technikas, kurios padės optimizuoti laiko planavimą ir panaudojimą, įveikti atidėliojimą bei didinti asmeninį produktyvumą.
Temos:
- Laiko valdymo tikslai ir motyvacija.
- Asmeninio laiko auditas: laiko resursų inventorizacija.
- Įpročių keitimas.
- Laiko planavimo modeliai ir įrankiai.
- Atidėliojimo įveikos technikos.
- Efektyvumo strategijos.
- Gebėjimas sakyti „ne“.
- Asmeninio produktyvumo plano sudarymas.
Mokymų metu dalyviai analizuoja, kaip organizacijos tikslai siejasi su asmeniniais tikslais ir motyvacija veikti. Aptariamas organizacijos strategijos, padalinių tikslų bei komandų narių tikslų ryšys. Nagrinėjama, kaip nustatyti aiškius ir motyvuojančius tikslus, suderintus su organizacijos strategija, ir užtikrinti, kad komandos nariai juos suprastų ir pasiektų. Dalyviai taip pat įgyja praktinių įgūdžių, padėsiančių stiprinti komandos atskaitomybę ir įsitraukimą į tikslų siekimą.
Temos:
- Asmeninių ir organizacijos tikslų suderinamumas.
- Komandos tikslų kėlimas ir jos motyvacija.
- Tikslų nustatymo ir kaskadavimo principai.
- Vadovų ir jų komandų sėkmės matavimas.
- Komandos įtraukimas į tikslų kėlimą.
- Komandos narių atskaitomybės užtikrinimas.
Mokymų metu telkiamasi į praktinius pokyčių diegimo organizacijoje ir komandoje aspektus bei pagrindinius psichologinius ir vadybinius priešinimosi pokyčiams aspektus. Šis modulis nagrinėja pokyčių valdymo etapus, iššūkius bei strategijas, kurios padeda efektyviai įgyvendinti pokyčius organizacijoje. Dalyviai mokysis, kaip sėkmingai valdyti pokyčius, išvengti klaidų ir užtikrinti, kad pokyčiai būtų tinkamai integruoti į organizacijos kultūrą.
Temos:
- Pokyčių valdymo etapai.
- Pokyčių psichologija.
- Vadovavimas vykstant pokyčiams: pagrindiniai iššūkiai ir klaidos.
- Pokyčių komunikavimas organizacijoje.
- Krizinės situacijos ir jų valdymas.
- Pokyčių diegimo modelio pritaikymas praktikoje.
Mokymų metu aptariami veiklos valdymo ciklas organizacijoje, pagrindiniai jo elementai ir vadovų vaidmuo jose. Modulyje nagrinėjama, kaip tinkamai organizuoti veiklos valdymo pokalbius organizacijoje ir komandoje, individualių pokalbių temos ir struktūra. Aptariami esminiai grįžtamojo ryšio elementai, siekiant paversti jį efektyvių mokymosi ir augimo įrankiu, praktikuojamas jo teikimas ir gavimas.
Temos:
- Veiklos valdymo ciklas organizacijoje ir komandoje.
- Individualių pokalbių su komandos nariais struktūra.
- Būtini veiksmai prieš pokalbį, jo metu ir po pokalbio.
- Pagrindiniai grįžtamojo ryšio principai.
- Konstruktyvios kritikos suteikimas ir priėmimas.
- Teigiamo grįžtamojo ryšio (pagyrimų) principai ir klaidos.
Mokymų metu aptariama, kaip vadovai gali efektyviai deleguoti užduotis ir funkcijas, siekiant optimizuoti savo bei komandos darbą ir skatinti jos narių augimą. Modulyje nagrinėjamas delegavimo procesas ir jo sudedamosios dalys, įskaitant užduočių priskyrimą, kontrolės mechanizmus bei problemų sprendimo būdus. Ypatingas dėmesys skiriamas tam, kaip delegavimas gali būti naudojamas komandos narių kompetencijų ugdymui ir kaip suteikti konstruktyvų grįžtamąjį ryšį.
Temos:
- Vadovo užduočių ir funkcijų delegavimas.
- Delegavimo proceso struktūra ir etapai.
- Deleguotų užduočių kontrolės būdai.
- Delegavimo metu kylančių problemų sprendimo būdai.
- Delegavimo panaudojimas komandos narių kompetencijų auginimui.
- Grįžtamojo ryšio taikymas deleguojant.
Mokymų metu nagrinėjama, kaip sukurti darnią komandą ir užtikrinti jos narių motyvaciją nefinansiniais būdais. Aptariami pagrindiniai darnios komandos požymiai ir elementai, kurie padeda komandoms veikti efektyviai. Modulyje taip pat analizuojamos nedarnos komandoje priežastys ir būdai, kaip jas pašalinti, siekiant geresnių darbo rezultatų. Dalyviai susipažins su motyvacijos teorijomis ir jų praktiniu pritaikymu kasdienėje veikloje, taip pat su įvairiomis nefinansinio motyvavimo priemonėmis. Mokymų metu akcentuojamas tradicijų ir ritualų kūrimas, siekiant padidinti komandos įsitraukimą ir bendrystę.
Temos:
- Svarbiausi darnios komandos požymiai bei elementai.
- Nedarnios komandos priežastys bei jų šalinimo būdai.
- Motyvacijos teorijų praktinis pritaikymas darbe.
- Nefinansinio komandos motyvavimo priemonės.
- Tradicijų, didinančių komandos įsitraukimą, kūrimas.
Mokymų metu nagrinėjama, kaip užtikrinti efektyvius ir produktyvius susirinkimus, siekiant maksimizuoti jų vertę organizacijoje. Dalyviai susipažins su skirtingais susirinkimų tipais ir jų pagrindiniais skirtumais, taip pat sužinos, kokie elementai yra būtini, kad susirinkimai būtų efektyvūs. Modulyje detaliai aptariamas susirinkimo vedimo ir sprendimų priėmimo procesas, akcentuojant būtinuosius įgūdžius, reikalingus sklandžiai ir rezultatyviai susirinkimų eigai. Taip pat bus aptarti skirtingi susirinkimų dalyvių tipai ir metodai, kaip juos įtraukti į diskusijas. Dalyviai išmoks spręsti įvairias problemines situacijas, su kuriomis gali susidurti susirinkimų metu.
Temos:
- Susirinkimų tipai bei pagrindiniai jų skirtumai.
- Efektyvių susirinkimų elementai.
- Susirinkimo vedimo bei sprendimų priėmimo procesas.
- Sklandžiam ir rezultatyviam susirinkimui būtini įgūdžiai.
- Skirtingi susirinkimų dalyvių tipai ir būdai juos įtraukti.
- Elgesys skirtingose probleminėse situacijose.
Mokymų metu aptariami vadovavimo koučingo stiliumi pagrindai, padedantys vadovams efektyviau vadovauti ir skatinti komandos narių augimą bei savarankiškumą. Dalyviai susipažins su koučingo taikymo bei palaikančios ir įkvepiančios darbo aplinkos kūrimo principais. Modulyje akcentuojama aktyvaus klausymosi svarba, siekiant ne tik klausyti, bet ir iš tikrųjų girdėti komandos narius. Taip pat bus nagrinėjami pagrindiniai klausimai, naudojami koučingo stiliaus pokalbiuose, ir GROW modelio taikymas sprendžiant iškilusias problemas. Mokymų dalyviai sužinos, kaip valdyti sudėtingas koučingo pokalbių situacijas ir kaip pradėti vadovauti koučingo stiliumi, siekiant ilgalaikių rezultatų.
Temos:
- Koučingo taikymo principai.
- Aktyvus klausymasis: kaip ne tik klausyti, bet ir girdėti.
- Pagrindiniai pokalbio koučingo stiliumi klausimai.
- GROW modelio taikymas sprendimų paieškose.
- Sudėtingų koučingo pokalbių situacijų valdymas.
- Vadovavimas koučingo stiliumi: nuo ko pradėti?