Šios savaitės mintys labiau subalansuotos verslo savininkams, bet tinka ne tik jiems. #koučingasverslui

Pradedami verslą veikiame priklausomai nuo verslo srities, turimo įdirbio ir asmeninės situacijos. Būna, kad pradedame apgraibomis, kuomet turime verslo idėją ir čia pat mažais žingsneliais bandome pasitikrinti, ar ji veikia. Neretai turime metinį planą, apimanti planuojamas pajamas ir išlaidas, o kartais ir visą kelių metų verslo planą.

Bet kuriuo atveju, pradžioje mūsų dėmesys sutelktas į produktą ir pajamas. Vystant verslą įsisukama į kasdienę būtiną planavimo, pardavimo, reklamos, apskaitos, net gamybos ar paslaugos teikimo rutiną. Neretai pradžioje tiesiog sukuriama darbo vieta sau ir savo partneriams, o ne verslas.

Jeigu tokia buvo ar yra ir jūsų verslo pradžia, viskas su tuo yra gerai. Svarbiausia joje neužsibūti, o kiek įmanoma greičiau atsakyti sau į du klausimus:

–       Kokį verslą aš noriu sukurti?

–       Kokį vaidmenį jame aš noriu atlikti?

Šie abu klausimai susiję su galutine verslo ir  savininko vaidmens tame versle vizija. Savininko verslo vizija nurodo kaip atrodys verslas, kai bus pilnai suformuotas ir veiks taip, kaip jūs trokštate.

Patarimų ir nuomonių verslo vizijos klausimu gali būti daug, tačiau tikrųjų atsakymų į juos nežino joks konsultantas ar mentorius, o tik jūs. Nuo atsakymų priklauso gana daug veiksmų, kuriuos atlikus savo viziją pasiekti bus paprasčiau ir greičiau. Pagaliau ir taisytinų dalykų bus mažiau. Atidėliojant šiuos atsakymus, patys to nežinodami, toliname norimą ateitį.

Jeigu jūsų vizijoje yra tarptautinis verslas, dalis sprendimų gali skirtis nuo atliekamų vietiniam verslui sukurti. Pavyzdžiui, sprendimai susiję su prekės ženklu, prekės ar paslaugos dizainu, pardavimo kanalais, partnerių profiliu ir panašiai. Norint sukurti verslą, kuriame esate tik pasyvūs investuotojai, teks imtis kitokių sprendimų nei planuojant būti nuolat įsitraukusiu į verslo procesus.

O kuriant verslą su partneriais ypač svarbu visiems kartu įsivardyti verslo vizija ir kiekvieno iš partnerių vaidmenį versle. Gali paaiškėti, kad jūsų partneriai visiškai kitaip mato verslo ateitį ir savo vaidmenį jame.

Juk žinant tai, galima ieškoti susitarimo dėl bendros vizijos, vaidmens versle, atitinkančio kiekvieno partnerio lūkesčius. Nesvarbu, ar tai būtų vadovavimas, naujų produktų vystymas, ar, tiesiog, buvimas pasyviu investuotoju.

Verslo savininkui ar savininkams atsakius į šiuos du klausimus, galima ieškoti būdų kaip  norimą ateitį pasiekti kuo greičiau. Tai pasiekiama planuojant ar koreguojant artimiausių žingsnių ar etapų vizijos link planą. Taip pat  – kuriant ar tobulinant esamas verslo sistemas, pasirašant ar koreguojant turimą akcininkų sutartį.

Tad kviečiu stabtelėti ir apmąstyti verslo ir savo vaidmens jame viziją.


“Koučingo podcast’o” II laida

Koučingo podcast’as – apie tai kas tikra ir patirta, apie koučingą iš arti ir įvairių kampų. Skirta entuziastingoms ir drąsioms asmenybėms atrasti ir geriau pažinti koučingą bei jo kuriamą vertę.

Antrame susitikime tęsiame pažintį su Coaching.lt komanda, kurią mes vadiname Gentimi. Aida Akstinienė ir Antanas Jurevičius dalinosi kodėl ir kaip jie pasirinko koučingo kelią.